ENTRAR AL WEB |
LA COLMENA QUE DICE SÍ
Una plataforma que connecta
consumidors i productors de proximitat i mitjancant la creació de mercats efímers presencials, facilita la
venda directa d'aliments de qualitat entre productors i comunitats de
consumidors
El consumidor cada cop té una preocupació creixent per saber
l’origen dels aliments que compra al llarg de la seva vida. El producte de
proximitat i de qualitat és una necessitat creixent, el que provoca la recerca
de nous hàbits de vida i compra. D’aquesta necessitat comencen a sorgir
iniciatives locals, comunitats socials que engloben el consum com una filosofia
de viure i relacionar-se amb l’entorn.
Aquesta és la raó de ser de «¡La colmena que dice sí!», una nova plataforma en línia, nascuda a França el 2010 (a través d'Equanum) que facilita i centralitza la creació de comunitats –anomenades colmenas (ruscs)- que connecta consumidors amb productors de proximitat.
El projecte es presenta aquesta setmana a BioCultura amb la conferència «Vols donar suport als productors locals? Crea la teva pròpia comunitat de consum», i on s’explica com un comprador pot revolucionar la forma de consum i apostar per comprar directament als productors sense necessitats d’intermediaris. Així, poden crear comunitats locals pròpies i posar en comú productors locals amb el barri al qual pertany.
Aquesta és la raó de ser de «¡La colmena que dice sí!», una nova plataforma en línia, nascuda a França el 2010 (a través d'Equanum) que facilita i centralitza la creació de comunitats –anomenades colmenas (ruscs)- que connecta consumidors amb productors de proximitat.
El projecte es presenta aquesta setmana a BioCultura amb la conferència «Vols donar suport als productors locals? Crea la teva pròpia comunitat de consum», i on s’explica com un comprador pot revolucionar la forma de consum i apostar per comprar directament als productors sense necessitats d’intermediaris. Així, poden crear comunitats locals pròpies i posar en comú productors locals amb el barri al qual pertany.
Com funciona?
El funcionament el determina la mateixa comunitat, primer de manera online amb la compra de productes via web, i després a la vida real on consumidors van al rusc més proper a recollir la comanda i interactuar amb els productors. En aquest moment es creen mercats efímers de relació social i consum a llocs singulars de barri. Es tracta, doncs, d'una plataforma de venda directa sense intermediaris.
Notícia publicada a:
No hay comentarios:
Publicar un comentario