15/10/18

Sempre hi ha escletxes per on esquitllar-se i poder tirar endavant i amunt.

VERSION EN CASTELLANO
AL FINAL

MÉS SOBRE L’ENCANTERI ACTUAL
Tot està diluït en el consumisme i la frivolitat, en l’argumentació fàcil i manipulada pels mass media, en la manca d’un mínim de reflexió.
L’allau d’informació embrutidora i de controvèrsies inventades ens distreuen del que és important, impedint-nos una visió crítica que ens permeti fer-nos una opinió pròpia.
Com sortir-ne?
Potser anar-se apartant de la massificació i fer-se càrrec de la deriva actual per a frenar-la i reconduir-la.
I com fer-ho?
Potser agafant distancia de la torrentada (des) informativa; cercant espais de reflexió per a endreçar tot el possible les pròpies impressions; encetant nous hàbits vitals que ens mantinguin en el bàsic però ens allunyin de l’ofec mercadotècnic.
Quina fita ens podria ajudar millor a desempallegar-nos de tanta alienació?
Potser tot allò que ens faci moure i avançar cap a un estat equilibrat, en calma, que ens retorni l’assossec perdut i ens deixi veure-hi més enllà de l’espectacle que ens han muntat al nostre entorn.
Quin objectiu ens hauria de guiar?

Potser retrobar la solidaritat, la dignitat, la comprensió, la paciència, per no esmentar aspectes més transcendents com la fe i l’amor.
L’encanteri en el que estem submergits pot costar més o menys de desfer-lo però és del tot possible. La motivació per a fer-ho serà la clau per a aconseguir-ho.
Per tant només cal voler-ho perquè l'encanteri s'esvaeixi i el nostre horitzó es torni diàfan possibilitant-nos la creació de nous mons a la mida humana i espiritual.
L’experiència de la vida ens ofereix immenses opcions per a gaudir-la i cadascú ha de trobar la que li va més a la mida: des de les més senzilles a les més intenses.
La qüestió és cercar-la en el lloc adient: les relacions humanes, la bellesa de la natura, la creativitat, la imaginació, la curiositat, l’amistat, el benestar interior, la pau, la calma, la simplicitat...
Per molt enterbolit que sembli el panorama sempre hi ha escletxes per on esquitllar-se i poder tirar endavant i amunt.
Joan Martí
Editor del Camí de la Vida


VERSION EN CASTELLANO
MÁS SOBRE EL HECHIZO ACTUAL
Todo está diluido en el consumismo y la frivolidad, en la argumentación fácil y manipulada por los mass media, en la falta de un mínimo de reflexión.
La avalancha de información embrutecedora y de controversias inventadas nos distraen de lo que es importante, impidiendo una visión crítica que nos permita hacernos una opinión propia.
¿Cómo librarnos?
Quizás irse apartando de la masificación y hacerse cargo de la deriva actual para frenarla y reconducirla.
¿Y cómo hacerlo?
Quizás tomando distancia de la avalancha (des) informativa; buscando espacios de reflexión para ordenar todo lo posible las propias impresiones; iniciando nuevos hábitos vitales que nos mantengan en lo básico pero nos alejen del ahogo mercadotécnico.
¿Qué meta nos podría ayudar mejor a deshacernos de tanta alienación?
Quizá todo lo que nos haga mover y avanzar hacia un estado equilibrado, en calma, que nos devuelva el sosiego perdido y nos deje ver más allá del espectáculo que nos han montado a nuestro alrededor.
¿Qué objetivo nos debería guiar?
Quizás reencontrar la solidaridad, la dignidad, la comprensión, la paciencia, por no mencionar aspectos más trascendentes como la fe y el amor.
El hechizo en el que estamos sumergidos puede costar más o menos de deshacerlo pero es del todo posible. La motivación para hacerlo será la clave para conseguirlo.
Por lo tanto sólo hay que quererlo para que el hechizo se desvanezca y nuestro horizonte se vuelva diáfano posibilitándonos la creación de nuevos mundos a la medida humana y espiritual.
La experiencia de la vida nos ofrece inmensas opciones para disfrutarla y cada uno debe encontrar la que le va más a la medida: desde las más sencillas a las más intensas.
La cuestión es buscarla en el lugar adecuado: las relaciones humanas, la belleza de la naturaleza, la creatividad, la imaginación, la curiosidad, la amistad, el bienestar interior, la paz, la calma, la simplicidad ...
Por muy enturbiado que parezca el panorama siempre hay resquicios por donde colarse y poder salir hacia adelante y para arriba.

No hay comentarios: