8/9/23

En moments difícils escoltem la veu del cor i mirem de seguir la llum

© TINC UN SOMNI!                                   

Ara fa seixanta anys, en Martin Luther King deia, en la marxa de la llibertat a Washington: “Avui us dic, amics meus, que malgrat les dificultats d'avui i demà, jo encara tinc un somni

Fent meves aquestes paraules plenes d’il·lusió i confiança... jo també en tinc un somni:

Tinc un somni en el que veig com s’ensorra el castell de cartes de l’opressió que ens aclapara.

Tinc un somni on veig esclatar la bombolla gegantina de les mentides que s’ha anat inflant de manera insostenible i acaba com ha d’acabar.

Tinc un somni on aquest leviatan descontrolat que s’ho vol menjar tot, es desfà i s’esvaeix.

Tinc un somni on totes les persones de bé assoleixen la pau i la llibertat.

I aprofito aquí per a rememorar l’acte valent i convençut d’una Adalid de la llibertat: la Rosa Parks, que va desobeir la norma del lloc on seure als autobusos.

Amb el seu exemple podem reflexionar i veure que cal fer passes concretes encaminades a allò que volem: Ningú ens donarà la llibertat, l’hem d’agafar nosaltres.

Semblen molt forts els que ens volen controlar del tot, però la seva pròpia misantropia se’ls girarà en contra perquè no és pot anar contra el què és natural.

La humanitat sortirà reforçada d’aquest embat aparentment irresistible i les persones íntegres veuran obrir-se un espai equilibrat i harmònic   

Han inflat tant el globus de les seves ànsies de poder que només els pot explotar volatilitzant totes les malvestats que han anat covant en contra nostra.

No farem net del tot, però l’amenaça turbulenta que ho encapotava tot, s’espargirà i tornarà a lluir el sol en un cel blau i brillant.

Penseu en el que diuen li va passar a la Torre de Babel: L’ambició desmesurada dels espavilats de l’època se’ls va capgirar anorreant la construcció i provocant la dispersió dels seus autors.

És evident que som en altres temps, però el què roman sempre triomfant és la bondat.  

VEURE LLIBRE
Al llibre “Tècnica i totalitarisme” Jordi Pigem diu: El mal acaba fent-se mal a si mateix. També recull diverses manifestacions de Tolkien, autor del Senyor dels Anells que en una d’elles diu:

El què és realment important sempre queda ocult als contemporanis i les llavors del què ha de ser van germinant en silenci, d’amagat, en algun racó oblidat, mentre tothom mira Hitler o Stalin o llegeix articles il·lustrats. Ningú no pot avaluar el què realment està passant en el present. El mal treballa amb enorme poder i èxit continu, però en va: preparant el terreny perquè hi broti el bé inesperat. Podem pregar i esperar. Jo ho faig”

Pigem acaba el llibre dient:

L’embranzida tecnocràtica pot fer créixer deserts, però no pot acabar amb l’alè de vida que batega en el fons de l’univers i a través nostre. Les ombres seguiran estenent-se, però sense llum no són res. Resistirem.

En moments difícils escoltem la veu del cor i mirem de seguir la llum. La veritat és allò que et diu  la teva veu interior: cal seguir la pròpia veu interior.

Si desitjaríem que ens hagués tocat viure en una època més fàcil pensem que no és una cosa que ho puguem decidir nosaltres. El què si podem decidir és què en fem del temps que se’ns ha  donat.

______________________________________________________________________________

Joan Martí – elcamidelavida@gmail.com – 8 setembre 2023

ALTRES ESCRITS DEL MATEIX AUTOR

https://elcamidelavida.blogspot.com/p/escrits-propis.html

No hay comentarios: