23/2/24

L’univers està regit per unes lleis inapel·lables que hi mantenen l’ordre i la perfecció

© REVISANT CREENCES PERSONALS

Amb tants dalts i baixos, amb tanta informació (i desinformació), amb tantes experiències acumulades, amb tants dubtes i reflexions... m’ha semblat oportú fer-me una enquesta personal per a escatir en el possible allà on soc, què soc (o què crec ser) i en fi, amb què compto...

Bàsicament soc un cos i un esperit. Disposo de la ment (raó) el cor (sentiment) i la consciència (ètica). La meva essència és espiritual i exterior al meu cos. Podria dir-ne l’ànima.

Crec en una Font Primordial, incomprensible, que ho abasta tot i és la font de la vida. Em sento connectat i protegit per aquesta Font Primordial que crec és l’origen de l’energia que ho configura tot dins l’univers i ens ha dotat a tots els éssers vius d’una intel·ligència per a poder seguir mantenint la vida.

Dono per suposada la vida en altres parts de l’univers i l’existència d’éssers que algun cop ja ens han visitat. Sospito que molts d’ells s’aprofiten de nosaltres els humans tot manipulant-nos

Crec que hem estat manipulats biològica i mentalment en algun moment de la història. A rel d’aquesta manipulació, s’han escapçat les nostres capacitats creant-nos contradiccions internes

Crec en l’existència d’una consciència col·lectiva que aplega totes les nostres idees i sentiments. Una energia global a la que tots estem connectats i d’on ens venen la majoria d’inspiracions

Crec que la vida és moviment i demana acció constant: si t’atures, mors. Tot l’univers està en moviment i cadascú ha de trobar la seva pròpia motivació per a moure’s vers un objectiu.

Entenc que el joc de la vida està regit per la dualitat i l’equilibri i que el conjunt de l’univers està regit per unes lleis inapel·lables que hi mantenen l’ordre i la perfecció amb una justícia bàsica: Tal faràs, tal trobaràs. 

Em moc a cavall del meu lliure arbitri i els condicionants que em predeterminen. Tinc  interrogants pendents: Perquè soc aquí? Què em cal fer? Què hi ha després de la mort?

Dono per suposats nivells de coneixement superior sobre la realitat que m’envolta. És una pena no poder arribar a copsar plenament la vastitud d’aquesta obra però sé que el què em cal saber sempre se’m revela

Accepto com a tasca principal i intransferible el tenir cura física i espiritual de mi mateix. No crec en l’efectivitat de labors col·lectives, sinó només en la iniciativa i la experiència individual.

Podria especular sobre altres aspectes, perquè n’hi ha molts d’implicats en aquest enigma que és la nostra existència, en qualsevol cas tot va venint i es va sabent quan arriba la seva hora.

Entretant, molta pau d’esperit, confiança i alegria per a anar gaudint el millor possible d’aquesta excepcionalitat que és la vida.

O així m’ho sembla!

___________________________________________________________________________________

Joan Martí - elcamidelavida@gmail.com - 23 febrer 2024

ALTRES ESCRITS DEL MATEIX AUTOR: https://elcamidelavida.blogspot.com/p/escrits-propis.html

Versió en castellà a l’enllaç: https://masacriticaconsciente.blogspot.com/

  

No hay comentarios: