Fer aquestes activitats implica la necessitat d’organitzar i gestionar persones, capitals i béns, amb l’objectiu de portar al mercat béns o serveis a un preu de venda superior a la despesa que ocasiona la seva realització.
Quan el mercat el formen els socis de la cooperativa, l’objectiu de rendibilitat de l’empresa es manté, però condicionat al preu de venda que, a més de ser superior al cost suportat, ha de ser inferior al que el soci pot aconseguir de proveïdors independents.
Ens trobem que l’empresa cooperativa és una forma jurídica vàlida tant quan agrupa consumidors per tal d’apropiar-se dels beneficis que es generen en el procés de comercialització, com quan agrupa treballadors i treballadores que pretenen apropiar-se del benefici que es genera en el procés de producció.
Entre els principis que la caracteritzen, cal esmentar la democràcia empresarial, que defineix la seva gestió, i la participació econòmica del socis, a més d’altres de més generals, propis també d’altres empreses, però que han de ser característics de les cooperatives, com la millora de la situació econòmica i social tant dels components com de l’entorn comunitari.
- ARA Coop promoció cooperatives: http://www.aracoop.coop/
- Cooperatives de Catalunaya: http://www.cooperativescatalunya.coop/
- Jornades d'emprenedoria cooperativa: http://www.aracoop.coop/jornades/
- Punt Coop revista d'actualitat cooperativa: http://www.punt.coop/joomla/index.php
No hay comentarios:
Publicar un comentario